STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-05-20

Hej på er! Kristi Himmelfärdsdag. Stickor Så kom då mina stickor till slut!! Det var bara det att de skickade fel rundsticka. Jag hade beställt 80cm och jag fick 60cm. Så det skall bli intressant att se vad de gör åt saken!! Katterna... Wilma tröttnade på att vi hela tiden kollade läget, så hon flyttade dem. Det tog oss några timmar att hitta dem. Vad blir det av garnet från Tradera?? Som jag berättat tidigare vill jag göra Rowans tröja med blommor på. Fast jag har svart garn och jag ser inte att sticka mönster. Det blir nattsvart. Så jag gör samma modell men ändrar mönstret till rutor som är mer lättstickat. Jag har också blivit medlem i Rowans International Members Club. Jag väntar med spänning på vad som kommer i mitt medlemsbrev!! Så har jag hittat min drömhatt, se länk Min Drömhatt
Har någon ett sådant mönster, eller vet var jag kan hitta det? En 20-tals Bobhat!! Jag fick inte låna bilden av Becky som har bloggen skinnyrabbit.com, men väl lägga ut en länk! Så har altanen blivit ren och försedd med nya dynor. Det är så fint där nu!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers