STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-05-29

Hej på er! Nu har pustat ut efter besöket i Malmö och Köpenhamn. Jag lämnade mina kollegor på Rådhusplatsen och gick för att leta upp Sommerfuglen. Affären är inte stor men man kan gå runt så många gånger så den känns stor! De hade mycket uppstickat av Hanne Falkenberg, till min förtjusning, men även av andra som Marianne Isager osv. Det fanns en hel del Av Colinette och Rowan oxå!! Mitt eget kit av Hanne Falkenberg; Pagode, som trots att jag kollade och även damen i affären så fattades det 3 nystan, men de kommer på posten!! Jag köpte även Bambustickor 15,0 och började på en schal i Colinette mohair. Man blev väldigt sugen på det mesta måsta jag säja!! På tåget dit och hem stickade jag på min Shapely Tank. Garnet från restgarnspaket från Garntjänst!! Det är väldigt glansigt och har ett tungt fall, men vad det är vet jag inte. Det är omärkt. Har nu hittat att det finns armar till detta linne. Se deras hemsida: http://www.whiteliesdesigns.com/patterns/lpullovers/fbc.html Mitt UFO arbetar sig sakta framåt, men det får nu vila lite!! Fick mitt stickpaket i fredags. Det som man får om man blir medlem i Rowans Internationella Stickklubb. Det är tänkt bli en bordstablett, men är inte de svåra att ha på sig?? ps/ Fick mail från Patternworks om att de beklagade att de gjort fel( kan hända alla) och att de som kompensation låtermi gbehålla Ebenholzstickorna 3,5 60cm pga av det. De skickar mina 80cm på posten. Så slutet gott, allting gott! Tills vi hörs, ha en trevlig Pingst!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers