STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-05-18

Hej på er! Nu är de två veckor, och bara 4 lyckades bli fotograferade! Heja Norge! Hoppas gårdagen var till belåtenhet. Nästa år firar vi tillsammans det var här i Karlstad som Unionsupplösningen ägde rum. Mitt UFO-projekt fortsätter, men det knepiga är att garnet har olika tjocklek beroende på vilken färg det är. Lavendelgarnet är jättetjockt medan det oranga är mycket tunnare.Har gjort klart fram-och bakstyckena och skall nu virka på det bruna runt om. Nu har jag lyckats få tillbaka nästan allt som försvann på min vänstersida. Tack ni som hjälpt till!! Idag blåser det väldigt mycket hemma, och vissa blommor har gått av. Tur man har altan! Den 22/3 beställde jag 3 par stickor bl.a. ett par i ebenholz från Patternworks, idag den 18/5 har jag fortfarande inte fått något, TROTS att de tog 21$ för frakt. Så passa er från denna firma. Colinette-fyndpaket har jag däremot lurat på länge så snart slår jag till! Dagens lunch var återigen en påse Nutrilett, jag tycker redan det känns som jag har gått av på mitten. Fast en snabb blick i spegeln visar att det inte var fallet.... Har postat mitt bidrag till strumptävlingen hos Markno Design. Skall visa bild när det är OK för Marianne Knorbrog!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers