STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-05-24

Hej på er! Så kom då till slut den 23 maj då Helena blev konfirmerad i Karlstads Domkyrka. Förhör är numera något gammalmodigt, nu dansar man fram budskapet "Gott och Ont" (Helena i svart längst till vänster) Jag är med i tävlingen!! Se mera på Marknos hemsida. Majkonkurrence!!!!
Förbereder mig på att åka till Malmö på onsdag och en tur till Köpenhamn på eftermiddagen. MÅSTE bara till Sommerfuglen..... Hanne Falkenberg-kit väntar.. Så är jag medlem i Rowan, fick mitt första medlemsbrev med lite tips och annat idag, förutom det hade min snälle brevbärare med sig ett paket igen!! Den här gången från Colinette, så nu skall det bli PONCHO!! A lá Barbro!! Min svarta tröja håller på att ta form, Muskat stämmer precis med det garn som rekommenderas i boken. Så nu är det till att suga i sig lite mer Nutrilett!! Knapparna kommer att bli något extra, för det skall Sigrid se till. Nyfikna, det är inget mot vad jag är.Vi hörs på fredag! Kan ingen mer anmäla sig till Secret KnittingPals Ring? Klicka på knappen till vänster och anmäl er. Man får en hemlig vän som man skall byta vänskap och små hemligheter med!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers