STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-06-07

SATAKIELI!!!!!!!!! Nu är de äntligen här! Dessa härvor som jag så länge väntat på att få köpa!! Jag hoppas att det imorgon dyker upp en liten bok som heter "Latvian Mittens" så att jag kan göra vantarna som jag funderat på länge. Har försökt tidigare med att använda Dales babygarn,men det blev inte bra. Nu återstår bara att Stick-fen dyker upp och syr ihop min kragtröja, för jag har inte lust. För nu stickar jag sockor, orange Opalgarn, kan lysa upp tillvaron för vem som helst....Så gäller det att få till en bra resestickning inför helgen...Det är ju studiebesök både på Sätergläntan och hos Wåhlsteds. SAMT världsstickdagen, och som grädde på moset födelsedag dagen efter. Vad kan man mer begära??(kanske att någon syr ihop tröjan.... Posted by Hello

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers