STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-08-21

ERIS in progress....

Ja, nu har jag stickat samma sak två gånger, PGA av att jag inte prickat av i mönstret var jag var. Så jag kan inte skylla på någon annan! Fast jag har nu lärt av misstaget och stryker nu noga under och markerar hela tiden var jag är. När man stickat den mönstrade kragen skall man plocka upp "tröjan " på kanten, och det är så många rader och en massiv info att jag (ärligt talat, jag har inte läst så noga innan..) rört ihop lite. De är annorlunda dessa mönster till Rogue och Eris, fast jag måste medge att jag gillar upplägget. De är i motsats till Debbie Bliss mönster som jag tycker är åt andra hållet; dvs helt tvärjobbiga (fast det är kanske så att jag där nått gränsen för min förmåga??)

1 kommentar:

slöjd sa...

Marianne, nu har jag börjat på rogue nr 2!! Dvs nr 1 är stickad tillbaka. Jaegergarnet är ljuvligt att sticka av. Nu skall jag ägna mig åt denna tröja ENDAST till dess att den är färdig.När kommer kortet med kjolen på? Ulla

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers