STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-08-08

Hej på er! Jag glömde berätta att jag fått Rowans magazine no38 i brevlådan idag. Jag bläddrar och bläddrar ,men jag förstår inte riktigt. Skall man sitta och sticka,filta,klippa i nämnd ordning för att göra en brosch??? Eller skall man sticka stora bitar att ha som höftskynke??? Når i så fall skall man ha dessa kreationer på sig? Fast några fina saker fanns med.... Så till er som aldrig hälsat på här på min blogg tidigare; *Till vänster finns blogg-knappar till några av mina stickvänner. Det finns fler men det är lite krångligt att få till länkarna så vissa har inte kommit på plats! Hälsa på hos de andra oxå. *Överst finns även info om vårt Stick-café i Karlstad och bor du i närheten så kom till oss! Vi har så kul! * Under varje inlägg från mig finns möjlighet att ge en kommentar, Gör gärna det! * hälsa gärna på igen! och du, kan du inte sticka så lär dig det, du kommer aldrig att ångra dig!! MVH/Marianne

6 kommentarer:

Anonym sa...

hej marianne,

kul att hitta dig via aftonbladet - grattis!!!

Anonym sa...

Japp, det var kul :) Själv håller jag på med en hel del virkning, men det händer att jag tar i stickpinnarna också :)

Till denna vecka eller nästa så kommer jag att lägga ut en hemsida där man kan beställa olika typ av varor av virkning från mig till humant pris. Det mesta har jag själv designat. Du får gärna titta förbi :) Länken kommer att finnas på min blogg.

Dessutom så saknar jag Värmland lite. Bodde i Kil i fyra år medan jag studerade på universitetet, och flyttade därifrån i början på maj.

Anonym sa...

Hej Marianne!!
Kul att läsa om dina stickningar.
Jag stickar också JÄMT!!!
Det blir ponchos, barnkläder och annat kul.

Ha de bra!!
Åsa

asa@fino.net

Anonym sa...

Coolt att hamna i Aftonbladet! Imponerad.

Anonym sa...

Hej!

Kul att hitta en intressant blogg för en gångs skull på AB :D Jag la till den i mina favoriter direkt. Vad du är duktig som lärt dig att "sticka på engelska", jag tycker det är jättesvårt. Däremot klarar jag av att "virka på engelska" så jag ska kanske bara ta mig i kragen? :)

Mycket snyggt har du gjort i alla fall! Och jag fick mig ett gott skratt om det där att man rusade till bion i tid för att se reklamen ... :D ... ha det bra och sticka lugnt!

Anonym sa...

Jättebra med stickning i Aftonbladet! Kul!
Britt

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers