STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-08-27

Idag har vi varit på Nysäters marknad. Det är som den marknad ni Stockholmare har på Skansen, och enda skillnaden är den att vi lantisar har sån miljö mitt ibland oss. Flera sålde garn från egna får och det fanns många som visade egna stickade produkter. Så fanns det vanliga krimskramset, kaffe m bröd och klengås mm. Jag köpte INGET garn... amazing.... Däremot en hel kasse Scanmat från mina arbetsgivare!! Så dagens ERIN; har nu gjort vänster grunka på nederkanten samt den ena halvan av nedre linningen. Vad upptäcker jag då? Jo, jag sitter och retar mig på den fula kant som blir längst ner, och ser då att jag har tolkat den kråka som skulle vara en SKK som en k2tog. Det gör att det blir hål längst ner. Säkert inget som någon ser, men jag ser...... Så här kommer nog inte min ERIS att se ut(känns det som..) ps/ Mitt deltagande i KAL för den mystiska sjalen har varit dåligt,men beror på att det blev så många fel i mönstret i början och mitt garnval( mohair=oupprepbart) gjorde att jag valt att ligga lågt. Nu har alla ledtrådar släppts och Katja från Finland har gjort klar sin sjal och visar på bild på den på http://photos.groups.yahoo.com/group/mysteryshawlalong/vwp?.dir=/ Katja+from+Finland&.src=gr&.dnm=Blocking+picture.jpg&.view=t&.done=http%3a//photos.groups.yahoo.com/group/mysteryshawlalong/lst%3f%26.dir=/Katja%2bfrom%2bFinland%26.src=gr%26.view=t OBS se till att få med HELA länken!! Jag skall absolut göra min, för jag tycker den blev fin, och verkar kul att sticka!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallon!


Tips ang långa länkar:

www.tinyurl.com

Hälsningar ifrån Ingrid på Västkusten

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers