STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-08-29

Med en dåres envishet...

Ja, skam den som ger sig. Nu har jag gjort en prototyp på en mössa som jag KANSKE skulle kunna använda. Virkad i Jaegers Albany,2nystan. Jag har virkat, repat upp, virkat igen. Nu sitter den som en smäck...Fast den borde vara lite större. Så skall den vara i ullgarn eller något annat värmande garn. Tänkte att Drops Eskimo skulle kunna gå bra.

Skulle kunna gå att göra i en stickad variant, men varför? En pinne å ett snöre kan vara ett alternativ då och då!

ERIS-status: Har kommit till första ärmen. Bylsigt är bara förnamnet. Det är bara en enda lång transportsträcka. Intagning 2m var 8:e varv 14 ggr!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

En bild säger mer än tusen ord, otroligt vad din inställning till huvudbonader slår igenom

Barbro

slöjd sa...

Urläcker på Dig! Nu har jag delat Rogue igen och det går bra denna gång. Bytte till stickor nr 5 och storleken ser bättre ut och jag håller längden med mönstret. Har blockat min Birch idag. Samtidigt håller jag på att sy ihop en mosstickad tröja i alpaca till Kajsa. Nu händer det saker. Min man gör som Du... så fort semestern är slut så räknar han veckorna till nästa semester. Varför inte leva i nuet?????

Ang surströmmingen så är den inte sur utan jäst. Man måste prova och uppleva densamma. Den finns 1/4 burkar!! Ulla sosm gärna sett Dig här i Ö-vik med Sticka. När kommer bilden med kjolen PÅ??

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers