STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-08-04

Min mystiska sjal..Jag det står i instruktionen att man skall ha c:a 1200 yards på 8oz, vilket ger c:a 1050m på 2hg. Mitt fina garn är på 245m/25g och jag har 50gram! Garnet inköpt på Strikkedilla i Oslo och blir sjalen väldigt tjusig, så får jag väl ringa och beställa!! Till Eris har jag testat både Jaeger Shetland Aran=för grovt... Rowan Magpie Aran=ännu tjockare!! men Drops Karisma har 21x28 på stickor 4,o vilket gör att rekommenderad täthet på stickor 3,5 för mig blir 22x32, och på 4,0 =20x28. Mao garnet är helt perfekt!! Varje nystan innehåller 110m och min storlek krävde c:a1400 meter!! Jag är ledig i morgon.................

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers