STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-08-08

Nederdel på min "Nova Scotia", stickor 2,5... Att man varit så dum... Jag kommer ihåg förr, när man gick på bio (innan TV4,TV3 Kanal5,osv osv) och såg till att vara där i god tid innan filmen började BARA för kunna se REKLAMEN....vad var det med den som var så kul med det...egentligen?? Nu när man försöker vara en god patriot och heja fram Carolina&Co till VÅRA guld(med hjälp av TV4:s bevakning av Friidrotts-VM .. pust...), får man en dos av reklam så ofta att t.o.m en dement lär komma ihåg vad som vi borde köpa/göra för att må bättre/känna sig som en ny/bättre människa (välj själv) Att jag var naiv , hindrar inte mig inte nu från att undra hur en reklammakare, eller vad de kallas som fyller TV4(&Co) med detta skräp tänker, när de matar ut reklam HELA HELA HELA tiden(En del kallar det för rök eller kisspaus, men en så slapp blåsa som krävs för att kissa varje gång , bör man gå till doktorn med). Jag blir bara arg varje gång jag tittar, det lockar inte fram vare sig tigern eller tanten i mig. Är det inte meningen att få mig positivt inställd till varan? Jag blir som sagt bara arg,trött,irriterad och ger mig själv en uppmaning om vad jag INTE skall köpa.. Idag är det riktiga TV:n som sänder, tack för det!! Ja, ja, nog om det, men håll med om att det är konstigt att det aldrig görs reklam för garn på TV, för jag vet i alla fall vem som skulle rusa iväg och handla DIREKT.(ja, men jag skulle se mig för innan jag går över gatan....) I Princip skall man hålla på principer, men bara om det är principiellt rätt.... Så till min tröja, Nova Scotia, som i verkligheten är chokladbrun, Rowans 4ply Soft, växer sakta men är ingen bra friidrotts-stickning,har därför börjat på en Kiri-sjal i Hifa Kamgarn tynt(köpt från Marika, tack tack) Kiri-mönstret är lätt och det sitter bra i minnet efter ett tag. Här finns mönstret: http://www.alltangledup.com/movabletype/my_images/my_patterns/kiri.pdf

4 kommentarer:

Anonym sa...

starmore - framför friidrotten *impad*. du är verkligen en modig kvinna:-))

himla snygg färg förresten!

Froding sa...

JA, modig och modig..Mönstret kräver inte så mycket tankearbete(man kan ju höra hur de hoppar oxå;-)) Nova Scotia bygger mer på tålamod(stickor 2,5) än kunskap(bara räta o aviga).Fast garnet är en sån fröjd att sticka med att jag flera gånger kollat på banderollen att det verkligen är bara ull!! Färgen är jättefin även om det inte syns på bilden. Fast under dagens medaljregn har jag stickat mer på min lila Kiri-sjal än på Nova Scotia.Fast bild på den kommer imorgon.

Inger F sa...

Jag tycker också att det är för lite garnreklam på teve. Har dom missat hur mycket pengar vi egentligen köper garn för ? Själv bojkottar jag allt vad sport heter, min tevestickning är för tillfället på stickor 10! Det ska bli en poncho hade jag tänkt. Jag stickar på frihand...
/Inger

Mikusagi sa...

Reklam som är roligt!
Jag tycker att folk glömmer hur roligt reklam egentligen är, jag menar...

"Först fick vi kaffe, och sedan blev varmkorv till... och lillasyster löksill" vilken trevlig sång ICA hade ^^
"Flingor och massa glass... sjunga med tonfisk, mjukost, russin och potatismos. Jag heter Hallonsylt!"

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers