STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-08-25

Äntligen höst och mitt mentala nyår har startat!! *För jag har idag varit på ett spinningpass BAS på Frisksi&Svettis. Det betyder att man inte dör helt och hållet utan bara att man genomgår ett lagomt försök till avlivning. Jag orkar knappt sitta upp... *För snart skall jag bli faster, vi väntar bara på att storken skall anlända till Kista..... *För snart(om en mån.) åker vi till Trysil och vandrar runt Skurufjellet och ha det moro!!(och klämmer på lite garn på Askeladden) *För jag har massor av stickprojekt på G och jag hoppas kunna göra något av dem! *Fast jag blir inte klok på varför ERIS-beskrivningen pratar om att man skall använda stickor till flätmönstren som motsvarar 8m/inch, när det står att masktätheten är 5 och 5,5? Någon som vet???

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heja heja det ÄR jobbigt med spinning, själv har jag också återupptagit träningen (i mitt fall styrketräning) och kan således inte ta mig fram nu utan att framkalla skrattanfall hos mina rara kollegor!!

Håll ut
Johanna

Anonym sa...

Det står kanske 8rows/inch dvs de tunnare stickorna i Eris beskrivningen. Monica

Froding sa...

Johanna: Ja, det tar på krafterna att vara lat....;-)
Monica: Jag blir lite undrande eftersom jag fattat att man skall stickor som passar för 5,5m och 5,0m/inch, och då 5,5 till mönsterdelen. Så kommer dessa kommentarer om 8 .Jag har inte sett( fast jag har inte lusläst) detta någonstans, vilket nu gör att jag undrar om jag fått för stor krage på min cardigan. Det är ju svårt att se eftersom det är en stor bylsig hög just nu!!

Anonym sa...

Hej,

Jag är urusel på att förklara. Jag försöker på nytt: Till Eris skall man använda 2 storlekars stickor:
1) Till krage, fåll och muddar: Stickor som ger 5,5 maskor/inch OCH 8 VARV/inch.

2) På de slätstickade partierna skall tätheten vara: 5 maskor/inch och 7 varv/inch.

Du låter så hurtig att jag blir alldeles matt:) Jympa borde jag också anmäla mig till... Monica

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers