STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-08-01

Paket!!! Första paketet från min första nordiska hemliga vän3,Elisabeth från Norge!! Det här omgången skulle vi skicka ett stick-kit, och hon skickade mig 2 härvor exklusiva garner, 123strik Silk Tweed i färgen Curry, och en härva från Cherry Hill, i grågrönblåa nyanser med ull från Possum-råttan!! Så snart kommer jag att ha pulsvärmare med råttgarn, slå det om ni kan! Tusen tack Elisabeth, men jag fattade inte riktigt var i Norge du bodde. Kortet gav ingen ledtråd!! Hälsa på hos henne; http://elisabetht.blogdrive.com/ ps/jag har inte skickat mitt paket än.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Marianne!

Koselig at du likte garnet! Det var så vanskelig å finne ut hva du likte, så derfor sendte jeg ikke med noen oppskrifter. Regner med at du kanskje har noen ideer selv. Håper at den manglende oppskriften ikke ødela hele mini-kit opplegget. Så at du hadde besøkt bloggen min. Hvilket andre garn snakker du om? Silk tweed eller Cherry Hill garnet?
Ellers har jeg jo sett i bloggen din og ser at du har laget mye fint. Koselig å "møte" deg....

Anonym sa...

Glemte å si at jeg bor ca. midt i Norge, helt ved kysten på en liten øy. Øya ligger rett ved Polarsirkelen, og rett over Svartisen som er Norges nest største isbre :-)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers