STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-08-03

Tur att man inte stickar med fötterna... Nu är det faktiskt så..att jag tappat stekpannan på min högra fot, med kanten över stortån. Blodvite uppstod och det gör ont. Fast jag kan vicka på tån.. Har gjort klart ett par vantar i Noro Kureyon efter eget mönster, och har börjat sticka på den Mystiska sjalen. I grått mohair-garn, och väldigt tunt. Bilder imorgon, för nu skall jag slicka såren(ja inte bokstavligt...) Kanske en och annan Dumlekola slinker ner som plåster på såren(hmhm). Fast i skepnad av broccoli(fårjuinteätagodiseftersomjagbantar...) Bilden tagen utanför Värmlands Museum Till Heidi; Tack för din kommentar, jag tar åt mig detta om Luther och inser att jag kan glädjas åt tagelskjortan!!;-) och min baddräkt!! Till Elisabeth; jag hör av mig till dig via mailen !!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers