STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-09-13

Eris växer,och är nästan klar. Har lite på sista ärmen kvar att sticka. Alla trådar är fästade så det är bara att blocka den som återstår. Är inne på mitt 13:e nystan(har köpt 14=1540m) Den är inte lika rolig nu. Fast med dragkedjan på plats blir den nog bra. Fast vilken typ av dragkedja det skall vara har jag inte fattat. Snygg eller funktionell. Sockor; gör nu två par i svart Opal, och det är inte kul eftersom det är sååå svårt att sticka om man inte har full belysning. Rogue eller en tröja i Rowan Kid Soft står på tur, men vet inte vad jag skall välja att börja med. Min Nova Scotia kanske får följa med till Bollnäs och Tällberg nästa vecka...utbildning i hygien och ledarskap står på dagordningen. Har även tröjan i Munkabälte ur Dikt i maskor på G men den får vänta tills det blir lite kallare ute. F.ö. inget att rapportera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan väl gärna ha en "Zipper Pull" i tjusiga glaspärlor som man sätter i dragkläppen på dragkedjan. Det har Donna i USA lärt mig. Sådana vet jag var man kan få tag på....

Barbro

Froding sa...

Hej!
Ja, det vore nog något det! Fast hur skulle det passa till en Kabeltröja??
Jag ser lite medeltid i denna skapelse. Det vore väl som att korsa Fred Flinta med Dolly Parton eller ;-)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers