STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-09-04

Hattfnatt Så här ser senaste tillskottet ut till Familjen Frödings hög med oanvända huvudbonader. Den är virkad på 3,5 i 2 olika garn, och det var d-jligt trögvirkat men resultatet blev tätt! Som kant(skall alltid finnas på tanthattar) sitter en tovad I-cord av NORO Kureyon. Resultat OK, men visas inte på knoppen än... Kan nämna att min Fair Isle-skirt nu är helt färdig och kanske kommer bild med mig stoppad i... ERIS: Ena ärmen klar, även om jag tycker nederdelen blev konstig. Inte alls som jag föreställt mig. Vänstersidans slinga är upprepad för att få kanten snygg med rätt sorts intagning. Läsfel....Så kvar är alltså en ärm och en nederdel. Huvudet sitter kvar på skallen även om det skulle ha varit skönt att ha haft det under armen som vanligt.... ps/ Jag planerar sälja lite stickböcker: Zen and the art of Knitting av Bernadette Murphy Sticka mera 1, norska tröjor Sticka mera 2, ränder och montering Sticka mera 3, franska fiskartröjor, glitter Är någon intresserad så hör av er, annars så lägger jag ut dem på Tradera imorgon. Kom med prisförslag och frakten tillkommer!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers