STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-09-04

Kusinerna från landet.... Ja, ibland får man oväntat besök! Mitt på fridfulla söndagen började hönorna låta lite konstigt, och när jag tittade ut i trädgården så var det detta jag såg. Hur ofta kommer någon och hälsar på er i stan på häst? Det är syster med sambo som tagit med "kusinerna" Apache och Lo på en tur till stan. Så det var bara att samla ihop anletsdragen sätta på kaffe(nymald Java) och ta fram kameran. Hästarna stod sedan i vår trädgård och mumsade på alla äpplen som låg på backen. Hönorna var som tranor i halsarna och katterna smög förundrat runt om dessa jättekatter som invaderat trädgården.Så efter pausen framkom att ritten hade inte varit flera mil lång utan de hade hästtransporten parkerad några hundra meter bort..Ja, ibland blir till och med jag tyst...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha,det var väll'la oväntat detta? Har ju tänkt på't länge att rida runt i "hembyggden"...Nästa gång ska jag ta med Lo bort till kiosken och köpa godis.
;o)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers