STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-09-28

Till Tina, alla andra och sist men inte minst; Till min Syster.... Vad blev det av mitt besök på VÄV05?(som borde ha hetat Stick och Väv 05) Nog blev det lite roliga saker, men det kunde ha varit mer om inte om varit...dvs ingen Bankomat på hela evenemanget!! Fick till slut tvinga in mig på travbanan mittemot där det pågick Unionstrav samtidigt, och till slut fick jag ut pengar i tothallen...men så till mina inköp:
  • 3 hg Morjärv Lovikka i FBK:s färger(dvs Lila och gult, för er som inte är kulturellt bevandrade.. ;-))) Detta skall bli "HejapåFBK"-vantar!!
  • 1 hg 1-trådigt från Östgöta spinner i mörkrött, som skall bli en sjal.
  • En hel kasse (självplock i massor av färger) med ull från Wåhlstedts(35:-/hg)som skall användas på kursen i spinning som anordas i karlstad nu på tisdag!!
  • Samt lite otvättat och obehandlad råull från Gudrun, som luktar PRECIS som naturen själv(hm hm)
  • Så ville Helena ha garn till en tröja från BC-garn, den danska garnfirman som finns på nätet. En modern sak i 2 olika mohairgarner på stickor 6, men billigt 185:- för alltihopa!!
  • Så det bästa: jag tittade på tonvis med garn.

Som en liten avslutning till min syster: Det var inga tanter som stod ivägen för kameran, det var dina gamla SKOLKAMRATER, smaka på den du.....

1 kommentar:

Anonym sa...

-Vad jag vet så gick det inga "tanter" i min klass!
*mouhahaha*

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers