STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-10-30

En mjuk och skön halsduk i resterna från Rogue-tröjan. Jaegers sköna Shetlandsgarn i ull och alpacka.

3 kommentarer:

miastick sa...

Oj det var värst vad du är produktiv! (menat med positivt tonfall :-))
Jag är mkt impad, fina handledsvärmare mm!

slöjd sa...

Instämmer med Mia. Jag har också samma garn över. Är det eget mönster? Ulla

Froding sa...

Ja, dessa pulsvärmare är sååå sköna. En riktig lyckträff. Detta med att hinna med....Summan av alla laster är konstant, och min del städning är inte så stor..om man så säger....Mönstret är eget,men kan lätt sammanfattas så här; 48m. 5 varv räta, vågmönster över 4 , dvs: Varv1:2tills,*1omsl-1rmx4,2mtillsx4*2rmtills, upprepa *-* avsluta med 2tills.Varv2-4: sticka räta maskor.FAST i de 3 första omgångarna stickas varv 2 avigt. Öka sedan ut tumgreppen(öka 2m vartannat varv tills totalt=16 där den skall vara och avsluta med 5 varv rätstickning.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers