STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-10-27

Hej! Idag fick jag mitt paket med Creme de la Creme från Markno. Flera fina härvor med garn....Fast vad gör man med dem??? Vad gör man av 1 härva 123 Cocoon Silk? Jag är nöjd med alla härvor utom den i Silke eftersom den är rosa coh rosa är inte min färg...För mycket blek hy för att vara min färg, så är den så..rosa...Fast jag gillar känslan av att ha fina garner i en låda, även om en är rosa. Det var med en härva av den allra mjukaste alpacka, i en underbar färgkombination, den skall bli pulsvärmare. Så merinoull från Cherry Tree Hill som skall bli sockor. En härva Colinette Skye, jag vet INTE vad det skall bli. Lite finsk ull och så en härva Silk Tweed. Så snälla. ge mig förslag till saker man kan göra av dessa härvor!! Särskilt Cocoon Silke!! Fast varför skulle inte jag klä i konfektfärg...(fast inte hjälper det att vilja, då behövs en rejäl EXTREM MAKEOVER) det är samma orsak som stoppade min Munkabältetröja. När jag var framme vid den rosa bården tog det bara STOPP," jag-i rosa?" Jag hade garderat med lavendelfärg vid inköpet. Så nu vacklar jag mellan att göra tröjan i originalfärger eller enligt min Rosa-aversionskombination. Ja detta med hockey(Färjestads BK-Södertälje SK), vinst i lördags och förlust igår. Så båda matcherna och kan bara konstatera att det saknas något. Kanske Vikegårds analys förra veckan är rätt: Man får inte åka runt och fira födelsedag... Fast MODO är väl ännu mer ute på hal is eller? ;-o

1 kommentar:

slöjd sa...

Marianne, jag kan ana mig till att posttomten varit framme igen! Svårläst med rosaröd text. Varsin förlust det är väl rättvist eller... ? Idag har jag gått i dunjacka men till helgen verkar det som om shortsen kommer fram igen. Ulla

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers