STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-10-10

Så har det då återigen blivit MÅNDAG.....det betyder numera att jag cyklar några hundra meter till Friskis&Svettis och gör av med lite energi(eller hur man nu skall definiera det hela) Jag är en typisk GÅ-FRÅN-jympa-motionär. Dvs Hatar att ta mig dit, men älskar att gå därifrån svettig och utsliten.

Jag har stickar halva ärmen på Rogue, och har idag fått mitt Mekki-kit. Skall bli kul att se hur mitt plommomformade huvud ter sig i den skapelsen.... så har jag fått brev från Rowan med mönster på en liten stickad kanin jag sett i ett gammalt Rowan-magasin. Mönstret finns inte att köpa längre, men de erbjöd sig skicka en kopia! Snällt eller hur? Så var det så min Skottlandsresa. Tack Ulla för erbjudandet ,men än så långe är inget klart var i Skottland jag skall så fram till dess skall jag pumpa all i min omgivning som kan Skottland på tips. (det finns några som känner sig träffade tror jag..någon börjar på B...)

1 kommentar:

slöjd sa...

Grattis FBK! Jag har stickat två Mekki,julklappar till syskonbarn. Det är det absolut FULASTE jag ngnsin har stickat! Men jag har en känsla av att de kan gå hem hos 7 - 10 åringar.Jag förstår vem hon på B är... vi delar inte bara stickintresset utan även maltwhiskyn!! Ulla

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers