STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-10-03

Ull från Wåhlsteds Ullspinneri. Köpt i lösvikt för 35:-/hg.(köpte c:a 4hg) Det är intensiva, mustiga färger som skall bli garn(om jag nu lär mig detta med att spinna) Vilken typ av ull det är vet jag inte,men det blir nog garn i alla fall. Det är inte banan i alla fall....den skall sedan blandas med den råull som finns på bilden nedanför. Jag har tänkt mig att det skall bli en sjal av det hela. Som jag skall ha på mig när jag sitter framför brasan i vinter och grillar mashmallows. Eller framför TV:n och äter chips. Vilket av alternativen det blir återstår att se.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmm, ull.......
Jag kan nästan känna lukten ända hit! :)
Ska du karda ihop färgerna, eller ska du spinna en tråd grått och en i färg, för att sedan tvinna ihop dem?
Oh, alla möjligheter som finns, spinning är det roligaste! Hoppas du fastnar ordentligt i ullträsket :)

Froding sa...

Ja, nu är det så att VAD jag vill att de skall bli, inte är detsamma som ATT det blir vad jag vill. Målsättningen är att göra ett garn som påminner om Wåhlstedts Skimmer. Ja ja... Jag hoppas för ekonomins skull att jag tycker det är tråkigt att spinna....På tal om lukten, det är naturlukt, av får...den bakre delen..

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers