STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-08-25

Nålbindning lektion2/ Needlebinding lesson2

Så har jag då gjort läxan, at göra klar överdelen på vanten så att det "bara" är att göra tumhålet.
För att vara säker på att ha övningsmaterial, så har jag börjat på 3 par. Naturfärgade, röda och mörkgråa!! Det är svårt att göra rätt i det mörka garnet,men de ärklara nu!! Det är kul!
Så have I done my homework! To make the top of the mitten so its ready to start make the hole for the thumb!! I made 3 pair so I have practisingmaterial!! Is so fun, but it is hard to se if the sticth is right in the darkgrey yarn, but now they are all finished.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fina de blir ! Nästa söndag skall jag till Lödöse museum o lära mig lite mera om nålbindning. Det skall bli jättkul !

Men nu vet jag inte var jag har gjort av nålen, men det kanske är bättre att köpa en när de nu säljer på museet`?

Ha en riktigt fin stickvecka ! Bonnmoran Christina

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers