STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-09-14

Nålbindning lektion4/Needlebinding lesson 4

Nu kan jag kalla med nålbinderska utan att skämmas! Mina vantar blir bra, men idag skulle jag brodera och jag kan inte. Det lilla jag broderat i mitt liv är i stort sett korsstygn och det hjälper inte nu. MEN jag övar och övar!!MEN vägen är lång!! Jag har också fått lära mig vilket mönster jag kan använda, Elsie har sitt som jag inte skall använda. Eftersom jag äger ett par gamla vantar får jag använda det., och enligt Elsie är de nog gjorda avKarin Anderson som var född 1860. Det tycker jag låter roligt. Läs mer här om Dalbyvantens historia: http://www.nordvarmland.com/page.php?id=1867 I can without lying call me a needlebinder....BUT today Elsie should learn me to embroid all the flower..AND I cant. I try and try but I have a long journey until I can call me a fullscaled Dalbymitten-maker!! I have also learn with pattern I can use on my mittens. Elsie has her own pattern and I should not use that. I have an old pair and that pattern I can use.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers