STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2010-09-16

ÄNTLIGEN!!

Idag börjar Elitserien och livet känns genast behagligt!
  • Jag har stickat Drops 118-1 och är missnöjde eftersom mönstret och bilden inte stämmer.
  • Jag har stickat en norsk mössa som skall tovas, den tovar inte....
  • Jag har stickat en sjal med Chili Gredelin-garn efter ett roligt mönster från Ravlery, men den blev inte så bra.
  • Jag har inte tagit några kort.
  • Jag har varit dålig.
  • Jag har inte sytt något5 på min nya symaskin.
  • Jag har nästan bestämt hur jag skall rösta.
  • Jag håller på med en axelvärmare, design Tankt Kofta.
  • Skall nysta upp lite sjalgarn och sticka nya sjalen ur Yarn Forward som kom idag.
  • Är inte strukturerad garnmässigt.
  • Har fått knappar från min vän,men tappat bort namnet och kan inte tacka....Snälla, berätta vem du är!!
  • Har börjat kolla in min Hemlis vän.
  • Nu börjar andra perioden i hockeyn. HEJ!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ibland blir det inte som man har tänkt sig:s

roligt att du äntligen kan börja blogga igen i alla fall:)

Christina i Högboda sa...

Blev smått svettig av allt du hunnit med.....

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers