STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2012-06-05

Garn från Uppsala

Detta skall bli en tröja i lin med knäppning. Färgen är lakrits.Kanske kan bli nåt..






Hej så länge!

Marianne

7 kommentarer:

Annette sa...

Hej!
Började att sticka i just det garnet och den färgen men tyckte det var stumt.Färgen är ju fin och garnet också men den koftan jag skulle göra har blivit liggande!Du har säkert mer tur med din .Lycka till1

Froding sa...

Ja, det är det jag är lite rädd för. Har stickat sjalar i lin och gillar resultatet men aldrig en kofta. Håller tummarna för att det går bra....Jag gillar inte riktigt att sticka i bomull pga av samma orsak. Det stumma.
Jag har nu på migm in Chickadee och jag gillar den mer och mer för varje gång jag använder den. Rekommenderas!!

Anonym sa...

En färg med namnet Lakrits kan väl aldrig vara fel..? ;o)

Trevlig helg önskar forna byteskompisen Marie

Annette sa...

Hej!
Hadde problem med att mäta fram- styckena verkar som de växer?Stickade du kanske båda på en gång?

Froding sa...

Annette; de blev olika för mig också men man får försöka rättavrill det lite när man virkar kanterna. Jag stickade var för sig.

Annette sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annette sa...

Så bra att det inte bara är jag som har problem med lingarnet!
Tack

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers