STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-06-05

Hej på er! Fredag bjöd på migrän, så jag har varit "lugn"!! SKOTTLAND Ni som funderar på att sticka en Aran-tröja, kan hämta inspiration från denna hemsida. Det är alla Skottska klanmodeller!Aran Sweaters
Jag som släktforskar en del, har en anfader som sägs komma från Skottland.Han hette Robsahm. Nyare forskning gör gällande att han kom från Tyskland,men jag håller på att mina gröna ögon och rödtonade hår kommer från dessa trakter i alla fall! Poems of color Så skall det bli en tröja ur denna bok! Jag har alltid varit fascinerad av dessa färgställningar och den jag skall göra är den som syns på framsidan. "Blå Skimmer" Boken är bra, men varför finns den inte på svenska?? Garnet kommer från www.shetland-wool-brokers.zetnet.co.uk/2plyjump.htm Betyg: Knitting Beautiful Classics Denna bok har en förförisk framsida, och där slutar det så att säga. Köp den inte om du inte vill göra fula överarbetade tröjor på grova stickor. De är inte ens fina på modellerna utan har för stora halsar, flaxiga midjor osv. Betyg:En överkryssad Style at Large Så denna, tjockisboken!!När man läser och tittar i den här boken är man glad att ha några kilon för mycket!Den vinner i längden. Mönster som man kan ändra och trixa med, den är lagombok! Betyg: Så har det blivit några varv på min Charlotte, och min Erin. Har c:a 36 varv kvar till intagningen för halsen. Kom på att denna tröja stickas utan att man mäter på ett enda ställe. Man bara räknar! Garnet är ju från Jamieson&Smith och är trevligt att sticka med. Nu skall jag ut på stan och leta efter en gurkplanta!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers