STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-06-27

Hej på er! GLAD MIDSOMMAR!! Vi firade som vanligt, med att vara hos Anitha och Eilert. Trevligt! Fast det var kallt.Nu har Sverige blivit utslagna i fotbollen,och EM är ett avslutat kapitel för vår del.Synd, fast jag har egentligen aldrig gillat fotboll.Nu får vi hålla tummarna för Danmark. Tacka vet jag Ishockey, och snart börjar säsongen och vårt FBK kommer att kräva revansch. Jag har också gjort en Booga Bag, den blev så fin! Kolla på Barbros, det är samma färg!! Nu får Wendy göra ett nytt mönster på kattsäng, dubbelbädd. Annars ramlar ju de små liven ur.. Min Guernsey-tröja i Rowan Cotton Glace håller på att växa till sig, men har gjort ett litet uppehåll för det tar på krafterna att sticka mönster i bomullsgarn. Har fått gjort om mönstret eftersom det blir stora hål om man följer det till punkt och pricka. Skall ta en bild i eftermiddag på den. Nu skall jag ut och rensa k bland mina blommor. Solen skiner här i Karlstad idag. Det gjorde den igår också!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers