STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-07-23

Hej på er! En nästan helt vanlig fredag... Fast idag flyttade Pandakatten. Det kom en tjej från Lövnäs utanför Karlstad, och hon fastnade med en gång för den lilla kattflickan. Så nu bor hon med en kattsyster i ny miljö!! Så har vi varit hos Kenneth i Hagen och hämtat befruktade ägg, och nu hoppas vi att Ulla ruvar vidare på dessa,i 21 dagar. Sedan får vi se vad der blir. Troligen 9 tuppar....Den ras vi har är en Lantras och heter Hedemora-höns. Igår var vi med min Farmor Gunvor till Långban utanför Filipstad, och åt lunch! Där föddes John o Nils Ericsson, och det är en av världens mest innehållsrika mineralfyndighet. Jag som släktforskar har funnit ut att jag är släkt med dessa bröder. Så på något vis var det ett besök hos släkten. En del har släkt att åka till som ännu lever, vi får ta till sådana som fanns för flera hundra år sedan.. Vi brukar även åka och dricka kaffe på Alsters Herrgård utanför Karlstad. Där föddes Gustaf Fröding.. I dont say anything more...
Långbans Gruvby Posted by Hello På stickfronten har jag gjort min Charlotte-replica av garnet från min hemliga vän. Den är klar och den är STOOOR!! Fast jag gillar den! Har inte bestämt om den skall få åka tvättmaskin eller inte.

  Med mössa och baksidan av den. Den är stor men jag har gjort den större för att kunna valka den. Garnet räckte inte riktigt så det är lite Colinette i toppen. Kanske ska det bli en broderad linje runt mössan på ovansidan. Posted by Hello

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers