STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-08-11

Besöket på Bohus Museum resulterade i några kit.. med baretter. Det är stora tamsar eller baskrar. Kunde inte riktigt bestämma mig för vilket jag ville ha. Därför delar jag nu med mig till min hemliga vän i USA! Vem hon får är en hemlighet än så länge. Den ena heter "Gröna Ängen" och är i 5 färger, rött-gult-grönt-grått och brunt. Den andra heter "Stora spetskragen" och går i naturfärgade nyanser med lite blått i. Orsaken till mitt velande var att den sistnämnda är i Merino-angora ull och den andra i vanlig ull, och jag vill känna känslan av att sticka i detta mjuka garn!!. Det är Solsilkes Solveig Gustafsson som gjort rekonstruktionen av modellerna. Har nu skickat mina paket till mina Hemliga Vänner både i Danmark och USA. Har beställt Cornelia Tuttle Hamilton senaste bok "Book Two" med NORO-garner. Hamilton Design
Den är så ny att hon ännu inte fått den på hemsidan, men kan fås via mail!! Där finns bl.a. Lövlund som har stickats av bl.a. Wendy. Kolla på www.wendyknits.net Jag tycker den är så snygg! Håller även på med ett babyset som kan stickas under OS, men annars har jag lite noja. Vet inte riktigt av som skall göras!! Behagligt problem. Fast jag har ju gjort ett mönster på tovade tofflor, som skall säljas i kit med garn och allt. Någon intresserad?? Nu är det dags att ta det lite lugnt åskan går för fullt här!Posted by Hello

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers