STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-08-23

Hej på er! Träffa Grodan Har nu tagit ett beslut rörande denna tröja, som är stickad efter mönster ur en bok av Debbie Bliss."Guernseytröja med muscher" tror jag den heter. Eller hette.. För numera går den under namnet GRODAN.FÖR DET VISAR SIG ATT JAG HAR MISSAT ATT GÖRA TVÅ RÄTA VARV MELLAN ROMBERNA MED MOSSTICKNING...MITT PÅ BAKSTYCKET. Så har jag fått krångla för att undvika de fula hålen som blir vid början och slutet på de stående romberna..Såär den hårdstickad, man får ont i händerna efter ett tag. Denna F-nnade Groda kommer alltså att froggas. HELA bakstycket. Jag har även stickat ena armen, 2 ggr, och froggat det också. Sen visar det sig att efter att jag gjort ett bakstycke har det gått 8 nystan av de 21 som totalt skall gå åt. Rowans Cotton Glace, köpt från England... (Jannette har mer garn,som tur är, se länken till henne i kanten) Det är första gången i mitt stickliv som jag fått repa upp så mycket, så mycket förspillt kvinnokraft... Så en sak till, en groda skall man kunna pussa på så det händer ett mirakel. Jag tror att det enda som skulle hända med denna är att den blir blöt... I undra på att man har migrän nu undrar ni förstås, finns det inget bra med denna tröja??? Jo, garnet är helt OK, och jag längtar till att ta på mig den , för den kommer att sitta skönt på tunnan... Därför har jag börjat sticka på en vriden schal(se Barbros sida )http://www.karlstad.bonet.se/jowi/stickning.html En glad sak, har inträffat! Jag har fått min Hemliga Vän, och jag hade redan börjat sticka på en present. Åh, tänk, hon har färgerna jag stickar i som sina älsklingsfärger!! TUR VA???

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers