STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-08-29

Skillnaden mellan ett B och ett fel.... Min provlapp på ärmflätan på Rouge. Garnet hjälper inte till att dölja mina stickfel, men man kan konstatera att det finns olika förklaringar på hur man gör början på denna slinga. Heidi Wollum gav en förklaring som ändrade en hel del. Att man skulle börja i bakre maskbågen istället för främre, (som jag tog för givet)Här är förklaringen i mönstret: "on RS,knit into the front and back of st, pick up the verical strand running downwards between these two just made, twist and knit into this picked-up strand. 3 knit sts made from 1st." DET FINNS DÅ INGEN SÅDAN VERTIKAL TRÅD... Så här skriver Heidi: på ren svenska, sticka 1m i bakre maskbågen, sticka 1m i samma maska på vanligt sätt, lyft med vänster sticka den aviga maskbåden på varvet nedanför de nyss stickade maskorna och sticka den rät. DÅ BLIR DET EN VERTIKAL TRÅD....... Posted by Hello

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers