STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-09-29

E.Zimmermans Tomten Jacket. Här stickad i Harlekin Bomull. Hennes mönster är ju lite roliga, ta ett garn du tror passar, så passar tröjan(??!!)Detta skall vara en babytröja och skall växa med barnet i alla fall 1-2 år enligt henne. Den gula/lila-färgkombinationen är ett måste eftersom "objektet" är FBK:are och bor i Södertälje. Då får man diskret lägga in färgerna så de inte märks så mycket!! Nu snart är det stickcafé på Stick&Sy, och ett annat gjädjeämne är att idag har Treadbear skickat mitt Koigu-garn efter att ha blivit "påminda" om min order i över 2 månader. Ge upp och byta leverantör?, inte jag inte. Mitt tålamod måste vara en ängels. Varför stånga sig blodig annars? Fast jag har ju inte garnet i min hand än, bara ett mail att det skall komma... Så till mina norska vänner, såg på TV3 i Norge om en tjej som skulle försöka träffa en man och gifta sig med honom inom 48 dar- Kan ni meddela mig vem hon tar? Löjligt, jag vet men jag måste få veta.. Kattraport kommer senare... Posted by Hello

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers