STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-11-10

Hej på er! Nu är vi på väg! Mer info om vad vi kommer att få se finns här: http://www.connex.se/sweden/resa_med_norrlandstaget/bjorkliden Vi skall alltså till Björkliden, det ligger 29km från Trerikeröset, 103km från Kiruna och 75km från Narvik.Med buss till Narvik och vidare med båt hoppas vi få dessa "fiskar" Så långt hemifrån har jag aldrig varit..tror ja i alla fall. Det känns faktiskt som att resa till världens ände. Jag har laddat med garn för att göra 3par sockor....1par vantar Latvian mittens stickor 2,0...min KPPPM-tröja i raglanmodell, stickad uppifrån och ner enligt mönster från Hemslöjden. Det finns även med de två senaste tidningarna, Vouge och Knitters samt 2 pocketböcker. Godis och dricka.... Kikare, kamera och varma kläder. De påstår att det finns folk som åker till solen på semester, varför undrar jag? Svettas kan göra hela sommarn ändå...... Vi hörs när vi kommer tillbaka!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers