STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-12-18

Hej! Nu väntar flera långa sköna dagar mellan jul och nyår som skall fyllas med enahanda saker såsom glöggdrickande, knäcktuggande, matätande OCH stickande.... Jag har ledigt alla dagar, så det är bara att placera in garnkorgen under granen och invänta läge. Jag har funderat på att göra klar min ERIN-tröja( ja, det har man hört förut...), men det finns en förklaring till varför det inte blivit gjort tidigare. Jag bävar för att sitta med hela bylset i knä och sticka ärmen baklänges. Det blir varmt, och det är bökigt. Bryter man mycket mot reglerna om man stickar ärmen som vanligt, dvs börjar med mudden och stickar uppåt, och SYR in den? Jag har gjort klart halskanten, klippt upp för framkanten och nästan stickat klart båda sidorna. Återstår nu "bara" ärmarna. Fast den kanske gör sig armlös???? Har för tillfället rejält ont i halsen, och känner av en inre glöd( åstakommen enbart av "bugs" och inte av vare sig glögg eller annat) För övrigt har jag gjort en sticke-önskelista för nästa år: Bohus tröja Bohus mössa Fair Isle-tröja Fingervantar i Koigu Noro-tröja För att tomten skall tycka att jag gjort mig förtjänt av klappar har jag rensat bland mina UFO:n och jag kan nu bara påminna mig att det är ERIN och jultofflan som finns i den kategorin. Började lite på tofflan igår men ack ack såå tråkig den kändes. SÅ JAG TÄNKER STOPPA mina trasiga tofflor för ingen kollar väl under ens fötter på kalas??? Kom på att jag har ju min Koigutröja kvar också, men den känns inte så panikartad. Erik-tröjan vill jag ha den 10/1 då jag åker till Östersund. ps/Eftersom jag vet att Tomten inte hör så bra, har jag införskaffat några böcker att ha under julen ifall utfallet av julklappsutdelningen inte faller väl ut: 1)"Knitting Fair Isle Mittens&Gloves" av Carol Rasmussen Noble och 2)"Folk Mittens" av Marcia Lewansowski. Vad tycker jag om dessa? Ja, nr2 helt Ok vad jag skrattade gott åt Lovikkavanten som var avbildad i boken!! Nr1, Ja, intressant på sitt sätt, men någon rusning efter garn för att göra dessa(röriga, murriga, grötiga??)vantar vet jag inte om det blir. Fast snart börjar rean och då kanske..

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers