STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-01-11

Har du en jättestor säkerhetsnål????? Denna fråga fick jag idag på lunch då jag försökte passera säkerhetskontrollen på Östersunds flygplats.Något nervös och med ett skratt hängande på läppen, svarade jag saningsenligt; -NEJ!och tillade så fort jag kunde; -"men jag har en stickning med mig". Kom här, sa kontrollanten(SÄPO?...James Bond??) och tog mig åt sidan. Jag tog raskt upp min stickning, och demonstrerade villigt hur min rundsticka var konstruerad.Han började kolla min ryggsäck noga; necessären, Cd-spelaren, Cd-skivorna, boken, filofaxen, extratröjan, papperen och så garnet, mönstret mm. Han kollade en gång på mig och log. Vinkade åt mig och lät mig passera med orden OK, det är bra, gå du!! Puh!! Jag, en stickterrorist?

1 kommentar:

Anonym sa...

men marianne, inte visste jag att du ägnade dig åt att skrämma kontrollanter:-)när får man se en bild på "terroristverksamheten"??

heidi:-)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers