STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-02-27

Med lapp i fickan och mötet med alla blogvänner och Elsebeth Lavold... Inte sedan jag var liten har jag haft en liten lapp i fickan med vilken adress jag skall åka till efter dagens slut.... Orsaken är Sollentuna-mässan och Syfestival med tillhörande Årsmöte i Sticka! Jag trotsar en lurande migrän och åker till mässan tidigt. Väl där konstaterar jag att det inte bara är jag som kommit på tanken att insupa nya ideér. Blir väl mottagen av Stickas! Karin mfl. och börjar så inta mässan. Det är mycket att se och en hel del som man kan mista, men där finns Solsilkes monter med de mest ljuvliga silkesgarner, och där träffar jag Liisa.. Vi faller för samma garn och nu skall det bli härliga Clapotis-schalar i Silke... Hittar Naturgarns monter och köper den tunnaste ullkvaliten för bara 30:-/hg!!Perfekt till den schal som vi fick mönster på i samband med Årsmötet!Det blir även lite lingarn för att tillverka en smal linschal(modell körv) Förstår att ni väntar på bilder... Jag har lyckats med det mest förbjudna; att glömma sätta i batteriet i min digitalkamera, så det blev inte en bild . Så vad som for genom mitt huvud då, lämpar sig inte för tryck! Så var det då årsmöte, många kom närmare 50 st!! Där fanns många kända människor, som jag tidigare inte haft ett ansikte på men känner genom bloggen! Helene, Halla, Johanna, Marika, Ulla och alla andra!! Kul att träffa er alla! Tack återigen Ulla för den fina handduken, jag skall använda den med vördnad! Tänk att få träffa Elsebeth Lavold! Kul och intressant att höra att vi har samma åsikter om vissa garnfrågor!Hon hade en så fin egendesignad tröja på sig, som hon inte får släppa mönster till här hemma. Så var det alla tröjor som bars av årsmötetesdeltagarna, en fröjd för ögat!! Kul att se så många som stickade under mötet. Mötet gick snabbt, och jag tycker det ser lovande ut framöver, och eftersom Rom inte byggdes på en dag, så gäller det att hasta lagom. Styrelsen har lagt ner ett fint jobb hittills, coh mötet var väl förarbetat, TACK för det!! Det fanns en Workshop på mässan, att tillverka stickade burkar. Hade jag deltagit där hade nog mina närmaste tagit in mig på någon trevlig klinik... För där går nog gränsen, att sticka tröjor och andra (o-)nödiga plagg kan nog passera nålsögat, men börja sticka burkar, då har nog gränsen passerats.. Nu på morgonen snöar det, så skönt att se. Vi åker nu tillbaka till jordens mitt, och jag tar med mig en skön känsla med inspiration och energi att lägga på mina nya garner och framtida projekt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Burkar kan nog vara på gränsen. Du har väl läst den där bloggen om hon som stickat en kaffekopp. Hennes man vräkte sig upp ur soffan när hon visade koppen och han slet upp en dollarsedel och sa Här, ta den, gå på bio!!
Han tyckte att hon skulle använda sin tid på ett bättre sätt.

barbro

Froding sa...

Ja, det erbjudandet har redan kommit och passerat...fast vad är det för fel på stickade burkar egentligen?? Man kan ju ha garn i dem..och om man gör dem jättestora kan man ju ......tekniskt avbrott

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers