STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-03-15

Back in business... Fast fortfarande ringrostig... Följande har hänt på Stickfronten(bl.a. i Borås...) *Clapotis är klar, men jag har inte fäst trådarna och inte "blött å stött" den. *Min Rowan Cotton Clace i färg Pixie, är klar, men inga trådar är fästade och det kommer de nog aldrig att bli EFTERSOM DEN ÄR FUL SOM ETT AS.."Ser ut som en vårt-tröja" var kommentarer från familjen... *Har under gårdagens match MODO-FBK (vem som vann? Varför fråga??FBK så klart...)börjat på min "Elsbeth" i Rowan Calmer. En underlig bekantskap. Garnet har en så lustig konsistens att det inte går att bestämma sig för om det är skönt eller äckligt.Färgen är som äggskal och kommer nog att passa på ett flöte utmärkt alldeles utmärkt. *Läser nu på kvällen i min schalbok och börjar nu sakta lägga upp en plan för att gör en riktigt Shetlandschal enligt beskrivning i denna utomordentliga bok jag köpt!! *Funderar som bäst på vad som skall sammanställas till min Hemliga Vän, för det är snart dax att skicka iväg ett nytt paket!! Jag vet vilket godis och vilka färger damen i fråga gillar..... *laddar kameran för att visa kunna visa er de hemskheter jag förfärdigat i febrigt tillstånd.... ps/ Till dig som skickade ett mail till mig i slutet på februari och inte fått svar, maila igen! Jag har tappat bort mailet och vill svara!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers