STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-03-05

Hemma igen. Efter att ha varit i Borås och blivit lärd, är jag hemma igen med en rejäl förkylning under uppseglande. Har ONT i halsen,är varm i hela kroppen och ögonen vill byta plats med varandra. Det går väl över.... Så kan man konstatera att någon röjer väg för en när man är ute på sådana här resor, för när jag är på SIFU:s kurslokal och tar en liten promenad på lunchen, vad skådar då mitt norra öga?? Jo, en garnaffär PRECIS bredvid huset. Den enda affären i närheten... Så det blir 2 besök där, och det blev ett hejdlöst klämmande på Rowan-garner.(lite inköp men det tar vi någon annan gång..) Har under mina 3 nätter på Scandic bott i en svit 2 nätter eftersom de "tappat" bort mig första natten och då fick jag sova på Hotell Vävaren bredvid, komensation blev svit, godis på rummet och en rejäl middag.Kul? Ja, inte när man kommer fran tisdag kväll supertrött runt 23, och bara vill stupa i säng och det står en person som gladeligen upplyser oom att "tyvärr, det har blivit ett fel i bokningen.." Då var Marianne sur, coh gjorde inget för att dölja det.... OK, MODO var bättre igår, men en fluga gör ingen sommar... Så ett stort tack till Marianne för det fina garnet, jag blev jätteglad, jag hör av mig senare för nu måste jag lägga mig lite!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers