STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-03-23

Röra i grytor... Kul att det blev lite reaktion på mitt Calmer- utbrott! Har gjort färdig min bolero, men inte riktigt virkat klart kanten. Får ont i fingerleden av någon anledning. Börjar jag bli gammal?..(å ja som sett 90-åriga tanter virka...) Nu ägnas tiden till ishockey. Var i Löfbergs Llila Arena i måndags och såg riktig gladhockey, så det skall bli kul att se hur det går ikväll. Under tiden skall jag sticka, håll i er, en schal. Håller på att göra Flower basket. Ja, man skall aldrig svära någon ed om någonting, men jag tackar allra ödmjukast för att någon uppfann HJÄLPTRÅDEN...

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers