STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-04-27

Tillbaka i verkligheten!! Nu har jag jobbat några dagar, och varit på Stick-café och stickat igen!! En hel vecka utan stickning, trots 2 stickningar och 3 böcker som var nerpackade. Tiden fanns inte och tur var väl det för det har varit så kul och lärorikt. Denna klass är helt underbar; trevliga, sympatiska och inte minst sjunger så håret reser sig på armarna! Skulle visa bilder, men det strular med inladdningen till datorn så det får bero ett tag. Konstigt nog så hittade jag inte en enda garnaffär, men jag letade inte så noga heller.Jag hittade däremot, kryddor, olivolja, balsamicovinäger, parmesan och pasta. Var finns den godaste pizzan?Jo i Rom... och var finns de underbaraste marmorstatyerna!Ja, ni fattar... Lyssnar nu om "Änglar och demoner", det är kul eftersom den utspelar sig i Rom. Det var nog bra med ett avbrott i min stickmani!!För nu är jag åter fylld med projekt...Håller på med den rosa schalen och nu återstår bara den stickade kanten som avslutning.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers