STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-05-09

Att avsluta ett världsskrig. Jag kunde inte ha valt en bättre dag att göra klar min ERIN på, 9/5, 60 år sedan world war II... Vad är en stickerskas värsta mardröm? Jo, att förfärdiga en tröja som startade för 1 år sedan i ett garn som köpts via Shetland direkt och upptäcka när c:a 10 varv återstår att en färg är SLUT. Den lilla rulle med garn som ligger på ärmen, skall räcka till sista blåa sektionen med keltiska knutar. Vad göra ? Jo, jag repar upp den delen på den andra ärmen och struntar i att ha den med. Tröjan är stor nog till en grobian så det blev bättre med den kortare varianten... Posted by Hello

1 kommentar:

slöjd sa...

Bättre brödlös än rådlös! Jag stickade för ngr år sedan en tröja ur Starmores Fiskartröjor till min dotters svärmor. Hade inhandlat garnet i Skottland. Det visade sig att garnet inte räckte till sista ärmen. Sagt och gjort. Jag kontaktade garnfabrikanten som omgående skickade 50 gram till och tröjan kunde färdigställas till hennes 60-årsdag. Man skall ha lite tur ibland också. Ulla

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers