STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-06-16

Hej på er! Här kommer ett litet livstecken!! På lördag skall vi färga garn och titta på Lamadjur hos Margareta i Edeby. KUL!! Själv har jag anammat Karins uppmaning vid fikat hos Wåhlstedt, att uppta mina bortglömda kunskaper i tvåändsstickning. "Börja, så ser du att du kommer ihåg", -precis så sa hon. Jag lydde och nu är jag inne på min andra vante MEN GARNET räcker inte...Wåhlstedts Z-spunna oblekt. Det blir att beställa en härva till... Så har det kommit några små paket på på Posten: * Boken "Latvian Mittens".. *Bandgarn från Jannette: Jaeger ALBANY TERRACOTTA, ett underbart garn till en sommartopp. *Så en liten sändning till svärmor från Jamieson&Smith, hon skall sticka sjal efter mönster från " A gathering of lace" Så fick jag ett litet presentkort på garn från "söstra mi"(betyder på svenska, min syster), och genast begav jag mig till Stick&Sy, så att garnet inte skulle ta slut...det blev denna tröja http://www.marks-kattens.se/katalog/fram_varen_05.jpg samt lite Alpacka till en sjal.... Så inte har det hänt så mycket inte...några rosor och lavndelplantor har hamnat i jorden

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeager Albany har 106m/50g precis det som krävs för att göra Soleil från www.knitty.com/MF

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers