STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-07-26

Är det någon mer än jag som: *inte fattar hur man gör Invisible Cast-On?(det bara tjorvar sig) *har rena rama Vilda Västern bland alla stickprojekt? *blir störd över alla trams mail utan syfte(ja,ja)i den mystiska KAL? *struntar i att sommaren tagit slut? *inte får äta godis *är glad.....(det finns grader i helvetet oxå).... *gillar rostade kikärtor med bara 3% fett??? ps( Jag har börjat mentalt med nålbindning, och i min jakt på en nål hittade jag denna trevliga sida: http://www.ingemo.com/

1 kommentar:

slöjd sa...

Samma kaos här. Nu har jag stickat tillbaka Birch 3 ggr ( fyra första varven) maskantalet stämmer inte! Sommaren är inte slut förrän 1:a september, så det så! Rostade kikärtor kanske vore ngt, har inte provat. Här öser regnet ner, gjort så hela dagen och skall visst göra det i morgon också. Lilla Maja sover här hos mormor och morfar inatt. Andra gången. Härligt. Ulla

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers