STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-12-05

Hej! Inte tog resan knäck på mig ,inte ens det ihållande regnet men jag har fått en influensaspruta och efter det känner jag mig vissen, frusen och trött. Varför jag skulle ta den vet jag inte eftersom jag aldrig fått influensa eller brukar vara förklyld..fast gratis är billigt!!Mina vantar är klara så när som på trådfästandet. Passar på en 7-årings hand. Jag frågade Elias vad han tyckte om dem, han sa att de var fina. Jag frågade om han skulle vilja dem? Ja, fast jag har redan många vantar, sade han då väldigt diplomatiskt.... Den satt där den skulle!! Väntar nu på mer HIFA2 från Britt, sen skall jag välja färgkombination till testvantar nr 2, men modell är inte utsedd än.. Åker till Jönköping på seminarium på onsdag, så det kommer även att väljas sticksällskap under morgondagen. Idag firar vi en 19-åring i huset. Dock inte med stickade prylar utan med decibelpresenter.Nu skall jag lägga mig..urtrött... TACK till min hemliga vän i Danmark för de fina stickade hjärtanen. De komemr att pryda sin plats under julen!! Och till Grete i Norge, kul att du gillade min gave!! Vanten på bilden har inget med innehållet i reportaget att göra....den finns på Hantverksmuseet i OSLO, och var inte ens i närheten av Skansen förra lördagen, sorgligt nog. Kanske det hade lättat på stämningen annars??

1 kommentar:

Anonym sa...

aha, jag tänkte väl det, för de såg inte stickade ut... (vantarna på bilden). Själv slår jag ibland frivoliteter. hmmm borde skriva en blogg om det faktiskt! cs!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers