STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-01-16

GRATTIS Tony Rickardsson!! Jerringpriset då ä grejer dä..... Jag röstade 3ggr på honom.. Så jag är inte bitter.......;-) ps/ Jag åker till Avesta imorgon eftermiddag och skall på möte. Vi hörs på fredag. Jag har gjort klart min snurrsjal i Debbie Bliss Cotton Angora.(turkos..jag vänjer mig nog..) Startar snart på näst sista ledtråden på sjalen och har nystat garnet till mina Latvian Mittens. Något av dessa åker med till Avesta..någonstans mitt i skogens finns en kursgård... Så en uppmaning till er alla; NI MÅSTE LÄSA STIEGS LARSSONS BOK "Män som hatar kvinnor" Det var flera år sedan jag var i kontakt med en så bra story. Så jag väntar med spänning på nästa bok i serien. Fast den kommer inte förrän 2007.SYND....

4 kommentarer:

slöjd sa...

Grattis Tony Rickardsson! Grattis MoDo! Idag kom garnet. Bild kommer. Känns lite mjukare än tidigare guernseygarner jag använt. Vacker grön färg. Vad skall du lära Dig nu då? Ulla

Froding sa...

Ja du Ulla, jag skall på Teknikmöte.Alla Teknikchefer i Milko skall diskutera våra förehavanden och försöka hitta nya och innovativa lösningar.....Jag har stickningen med mig...

Anonym sa...

Heja Tony!

Jo, jag har taggat dig.....

slöjd sa...

Hann Du hem till matchen? I´m so sorry! Livet är inte en dans på rosor. I varje fall inte hockeylivet. Nu har jag börjat på kanten på hjärtehemligt. Som vanlig fattade jag ingenting. Visste inte ens vad som var upp och ner! Men efter att ha konsulterat Marianne K i Finland så har jag nu fått det hela klart för mig och börjat. Har även börjat med fiskartröjan. Ulla
P S Du lovade ju att Milko skulle byta färger. Vilket år? D S

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers