STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-03-07

Äntligen!! Nu är det klart, att jag skall till Skottland och besöka ett mejeri. Det blev West Highland Dairy som ligger"approximately 1 ½ hours drive from either Inverness or Fort William". Jag har bokat flyg(till Glasgow), hotell( i Glasgow första natten) och bil( en liten Ford) för dagarna mellan 24-29 april. Jag fick ett stipendium av Milko. Så nu vill jag ha tips och råd från er Skottland-kännare. Vad skall man titta på och vad skall man missa! Så Barbro och Ulla,kom med tips!! http://www.westhighlanddairy.co.uk/home.cfm ps/ Jag stickar vidare på mina hemliga babykläder!!

3 kommentarer:

slöjd sa...

Nä nu...både Gotland och Skottland!!! Får både här och där. Avundsjuk? Lite får jag nog tillstå. Behöver Du ingen kartläsare? Nästan proffs på det.Ulla som skall fram med kartboken och lokalisera mig innan jag kommer med ev tips

Anonym sa...

Självklart förväntar dina läsare sig långa rapporter från båda dina resor! Stort grattis till både skottlandsresan och gotland. Men tänk på att boka rum i Gotland snarast om du inte redan gjort det.Tydligen är det medeltidsvecka samtidigt med mycket uppbokat

Anonym sa...

Man får gratulera till resan. Glöm inte att äta haggis nu så jag får reda på hur den smakar! :O)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers