STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-04-03

GLAD GLADARE GLADAST

Idag var det kul att komma hem från jobbet. Där väntade dessa presenter på mig: *Min Guldmedalj...från okänd vän..vem????(ett nystan glittergarn som skall bli en tunn sjal att ha till min nya näsa*..) * Ett underbart väldoftande te från Ulla, TUSEN TACK......(såå välkommet..., skall genast sätta på tevatten!!) *Så min hemliga gåva från Marianne Halfdaner i Danmark(www.strikkeriet.com). En jättefin tovad väska, en tvål, söta stickmarkörer, en tvättgris(!!) och tepåsar. Allt inslagen i fint paket och med ett vänligt brev bifogat!! Jag sänder ett jättetack till Marianne. Tack för alla hälsningar till sjuka mig...det värmde!! Kan berätta att jag imorgon skall se FBK:s sista match(!!??) för säsongen i LLA. KUL!! ps/* Näsa är namnet på den konstiga sak jag köpt idag på Stick&Sy för att hålla ihop en stickad sjal!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med paket! Tack för tips om stickor.. jag ska ta och kolla upp det.. åka till min LYS och bända lite lätt i en rosenträsticka :o) Krya på dig. Anna.

Fru Babsan sa...

Vad i all sin dar är en tvättgris?

(Hoppas att du mår bättre nu.)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers