STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-04-22

Sola skiner fortfarande...

Så här ser lille IVAR ut!! *Ja, då var vi tillbaka i verkligheten igen... Batteriet i kameran har bytts ut, via en invecklad transaktion med en firma i söder. => inga bilder just nu!! *Så strul med banken, felpräglat bankkort lagomt till resan som startar på måndag..... Fast en stor eloge till Provinsbanken som löste det hela på ett juste sätt!! *Så var då punden inköpt och vi får hoppas att vi förvaltar dem väl.. *Så har vi hjälpt svärföräldrarna flytta ur huset(38års boende) till lägenhet. *En till sjukling i familjen senaste veckan.. *Pass och övriga handlingar klara, fast hur det skall gå för oss i Skottland, vete tusan, vi körde fel när vi åkte hem från Södertälje. Märkte det när vi passerade Skavsta, en vecka för tidigt.... *Så till stickningen, min SM-tröja. DEN blev fel. Jag har alltså mätt fel vid ärmen, troligen c:a 7 cm. Så det blir att repa upp krage, ta bort ärmar, repa upp framstycke mm. Känns det som jag bryr mig. ;o)..Det finns nya projekt, allt detta pga av ishockeyn. Det borde ha räckt om spelarna var fokuserade....på spelet.... jag kunde ha hållit mig till maskorna. * GRATTIS ULLA på födelsedagen.!! NU ÄR DET BARA 2 DAGAR KVAR innan vi är på väg..till...SKOTTLAND!!

3 kommentarer:

Virtuella aka. Margot Viste sa...

Åhhhhhhhhhh han er nydelig!!!

slöjd sa...

Tack. Jag HAR ju erbjudit mig att följa med som kartläsare. Förstår inte att erbjudandet inte antogs... Håll vänster, titta till höger i rondellerna för DOM är det gott om. Bra för då kan man bara köra ett varv extra. Det har vi gjort många ggr!!! Vet inte hur Ni har det med hö och vä men om jag säger sväng vä så svänger Leif automatiskt hö. DET kan framkalla en viss irritation. Att Ni förvaltar punden är jag inte ett dugg orolig för. Inget är " lönsamt " att ta med sig hem. annat var det på 80-talet. Ha en jättehärlig resa till detta fantastiska land som kommer att ge er blodad tand, var så säker. Ulla

Anonym sa...

Ha en riktigt trevlig resa och hälsa Skottland :-)

// Johanna

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers