STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-06-26

Jag, en hästmänniska...

Skall vi från Värmland räkna det som Sverige fortfarande är med i fotbolls-WM eller blir det fel???? Fast jag tror ju inte de spelar Ack,Värmeland du sköna om England vinner, det blir nog bara lokalt här. Har kollat att Stadium har Engelska matchtröjor... Så till saken, min Lotus Tank från Interweave Knits nu är färdig. PUNKT. Jag lovade bild men den dröjer tills mitt psyke vant sig. Nu undrar vän av ordning, vad har hänt??? Ja, inget egentligen förutom att jag nu inser hur MULLIG jag är. När linnet var klart funderade jag på att brodera dit ett hästnamn, Conny Nobell, t.ex.( han bor i Värmland oxå!!) JÄTTEstort är förnamnet. Grejen är den att linnet passar...... FATTAR NI....... om det bara hade varit för stort...

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers